«Navoiy kon-metallurgiya kombinati» Davlat korxonasining USTAVI

Yuklab olish (doc 21.5 КБ)

1.UMUMIY QOIDALAR

1.1. «Navoiy kon-metallurgiya kombinati» Davlat korxonasi (keyingi o'rinlarda «Kombinat» deb ataladi) unga tezkor boshqarish uchun berilgan davlat mulki bo'lgan mol-mulk negizida tashkil etilgan Davlat unitar korxonasi shaklidagi tijorat tashkiloti hisoblanadi. «Navoiy kon-metallurgiya kombinati» Davlat korxonasi o'ziga biriktirilgan mol-mulkka nisbatan qonunda belgilangan doirada o'z faoliyati maqsadlariga, Muassisning topshiriqlariga muvofiq egalik qilish, foydalanish va tasarruf etish huquqini amalga oshiradi.

1.2. Kombinat yuridik shaxs hisoblanadi, alohida mol-mulkka, mustaqil balansga, bank hisob raqamlariga, shu jumladan valyuta hisob raqamlariga, emblemaga, shtamplarga va blankalarga, tovar belgilariga, O'zbekiston Respublikasining Davlat gerbi tasviri tushirilgan, o'z nomi davlat tilida yozilgan muhrga va boshqa rekvizitlarga ega.

1.3. Korxonaning davlat tilidagi rasmiy to'liq va qisqartirilgan nomi: o'zbek tilida: «Navoiy kon-metallurgiya kombinati» (NKMK) Davlat korxonasi, rus tilida: Gosudarstvennoe predpriyatie «Navoiyskiy gorno-metallurgicheskiy kombinat» (NGMK), ingliz tilida: «Navoi Mining and Metallurgisal Combinat» State Compani (NMMC).

1.4. Kombinat joylashgan joy (pochta manzili): O'zbekiston Respublikasi, Navoiy shahri, Navoiy ko'chasi, 27.

1.5. O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi (keyingi o'rinlarda «Muassis» deb ataladi) Kombinatning muassisi hisoblanadi.

1.6. Kombinat qonun hujjatlarida belgilangan tartibda o'z nomidan mulkiy va shaxsiy nomulkiy huquqlarni sotib olishi va amalga oshirishi, majburiyatlar olishi, sudda da’vogar va javobgar bo'lishi, nizolarni hal etishda boshqa organlarda vakillik qilishi mumkin.

1.7. Kombinat Muassisning roziligi bilan qonun hujjatlariga muvofiq yuridik shaxslarning qatnashishiga yo'l qo'yiladigan tijorat tashkilotlarida, shuningdek notijorat tashkilotlarda qatnashchi (a’zo) bo'lishi mumkin.

1.8. Kombinat boshqa davlat korxonasining muassisi bo'lishi mumkin emas.

2. Kombinat faoliyatining predmeti va maqsadlari

2.1. Foyda olish, ishlab chiqarish-texnik maqsadlardagi mahsulotlarni ishlab chiqarish va sotish, qurilish, iste’mol tovarlari ishlab chiqarish yuzasidan davlat dasturlari to'liq va o'z vaqtida bajarilishini ta’minlash, shuningdek ushbu Ustavda ko'rsatilgan, iste’mol xossalari yuqori va kam xarajatli, ularning raqobatbardoshliligini ta’minlaydigan boshqa ishlarni bajarish va xizmatlar ko'rsatish Kombinat faoliyatining maqsadi hisoblanadi.

2.2. Quyidagilar Kombinat faoliyatining asosiy yo'nalishlari hisoblanadi:

2.2.1. Foydali qazilmalarni kavlab olish;

2.2.2. Qimmatbaho va noyob metallarni, qimmatbaho toshlarni kavlab olish;

2.2.3. Tarkibida qimmatbaho va noyob metallar mavjud bo'lgan sanoat mahsulotlarini qayta ishlash;

2.2.4. Qimmatbaho metallar va toshlardan zargarlik buyumlari tayyorlash;

2.2.5. Qimmatbaho metallar va toshlardan tayyorlangan zargarlik buyumlarini transportda tashish va sotish;

2.2.6. Ionlashtiruvchi nurlanish manbalarini qazib olish, ishlab chiqarish, konni ochish, qayta ishlash, foydalanish, saqlash, xizmat ko'rsatish, transportda tashish, zararsizlantirish, utillashtirish va ko'mish;

2.2.7. Portlovchi va zaharli moddalarni, ular qo'llaniladigan materiallar va buyumlarni, shuningdek portlatish vositalarini ishlab chiqarish, transportda tashish, saqlash va realizatsiya qilish;

2.2.8. Portlatish ishlarini bajarish;
Oldingi tahrirga qarang.

2.2.9. O'zbekiston Respublikasining barcha hududida qimmatbaho metallar, uran hamda ularga yo'ldosh foydali qazilmalarga oid geologiya-qidiruv ishlarini bajarish;
(2.2-bandning 2.2.9-kichik bandi O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011 yil 5 yanvardagi 4-sonli qarori tahririda — O'R QHT, 2011 y., 1-2-son, 6 -modda)

2.2.10. Geodeziya faoliyati;

2.2.11. Ko'priklar va tonnellarni loyihalashtirish, qurish, ishlatish va ta’mirlash;

2.2.12. Xavfi yuqori bo'lgan ob’ektlarni va potentsial xavfli ishlab chiqarishlarni loyihalashtirish, qurish va ishlatish;

2.2.13. Arxitektura-shaharsozlik hujjatlarini ishlab chiqish;

2.2.14. Kapital qurilish;

2.2.15. Teleradio eshittirishlar translyatsiyasi tarmoqlarini loyihalashtirish, qurish va ishlatish;

2.2.16. Telekommunikatsiyalarning mahalliy, shaharlararo va xalqaro tarmoqlarini loyihalashtirish, qurish va ishlatish va ularga xizmatlar ko'rsatish;

2.2.17. Harakatlanadigan radiotelefon aloqasi tarmoqlarini loyihalashtirish, qurish va ishlatish va ularga xizmatlar ko'rsatish;

2.2.18. Shaxsiy radio chaqiriq tarmoqlarini loyihalashtirish, qurish va ishlatish va ularga xizmatlar ko'rsatish;

2.2.19. Ma’lumotlar uzatish tarmoqlarini loyihalashtirish, qurish va ishlatish va ularga xizmatlar ko'rsatish;

2.2.20. Axborotni kriptografik himoya qilish vositalarini loyihalashtirish, qurish va ishlatish, ta’mirlash va ulardan foydalanish;

2.2.21. Yong'inga qarshi avtomatlar, qo'riqlash, yong'in va qo'riqlash-yong'in signalizatsiyasi vositalarini loyihalashtirish, montaj qilish, sozlash, ta’mirlash va ularga texnik xizmat ko'rsatish;

2.2.22. Ichki qatnovda yo'lovchilar va yuklarni temir yo'lda tashish;

2.2.23. Avtomobil’ transportida yo'lovchilar va yuklarni shahar, shahar atrofida, shaharlararo va xalqaro tashish;

2.2.24. Giyohvand vositalar, psixotrop moddalar va prekursorlarni olib kirish (olib chiqish), tashish, saqlash, realizatsiya qilish, tibbiy ehtiyojlar uchun foydalanish va yo'q qilish. Prekursorlarni ishlab chiqarish va ishlab chiqarish ehtiyojlari uchun foydalanish;

2.2.25. Fosfor xom ashyosi va o'g'itlar ishlab chiqarish;

2.2.26. Stanoksozlik;

2.2.27. Qurilish materiallari ishlab chiqarish.
Agar qonun hujjatlarida ushbu bandda nazarda tutilgan tegishli faoliyat litsenziyalanishi belgilangan taqdirda, Kombinat faoliyatning ushbu turini tegishli litsenziyalovchi organ bilan tuzilgan litsenziya bitimi asosida litsenziya olmasdan amalga oshirishga haqlidir.

2.3. Kombinat shuningdek faoliyatning quyidagi turlarini amalga oshiradi:

- tibbiy faoliyat;

- farmatsevtika faoliyati;

- noshirlik va matbaachilik faoliyati;

- turistik faoliyat;

- ulgurji savdo va savdo-vositachilik faoliyati;

- tabiiy va suyultirilgan uglevodorod gazini realizatsiya qilish;

- bojxona omborini ta’sis etish;

- o'lchov vositalarini tayyorlash, realizatsiya qilish va prokatga berish;

- aeroportlarda yo'lovchilar va yuklarni havoda tashish ishlarini bajarish bilan bog'liq bo'lgan havo kemalariga xizmat ko'rsatish;

- o'z ehtiyojlari va boshqa iste’molchilarning ehtiyojlari uchun ishlab chiqarish-texnik maqsadlardagi mahsulotlarni ishlab chiqarish;

- iste’mol tovarlari ishlab chiqarish va aholiga xizmatlar ko'rsatish;

- oziq-ovqat mahsulotlari va nooziq-ovqat tovarlari hamda alkogolli mahsulotlar ishlab chiqarish va ularni chakana tarmoq orqali sotish;

- lyuminestsent lampalarni demerkurizatsiyalash;

- temir yo'l transportida yuk karvonsaroylari tashkil etish;

- bolalar, o'smirlar va yoshlar sog'lomlashtirish oromgohlari va boshqalarni, dam olish zonalarini tashkil etish.

Agar qonun hujjatlarida ushbu bandda nazarda tutilgan tegishli faoliyat litsenziyalanishi belgilangan bo'lsa, Kombinat faoliyatning ushbu turini faqat litsenziya asosida amalga oshirishga haqlidir.

2.4. Kombinat faoliyatning qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa turlarini amalga oshiradi.

3. Kombinat faoliyatini boshqarish

3.1. Kombinat o'z faoliyatida O'zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O'zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari va boshqa hujjatlariga, O'zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga, shuningdek ushbu Ustavga amal qiladi.

3.2. Kombinat Muassisga hisobot beradi.

3.3. Muassis qonun hujjatlarida belgilangan tartibda quyidagi huquqlarga ega bo'ladi:

- Kombinatning maqsadlari, faoliyati predmeti va turlarini belgilash;

- Kombinat Ustaviga o'zgartirish va qo'shimchalar kiritish to'g'risida qarorlar qabul qilish;

- qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Kombinatning ijro etuvchi organi bilan tuzilgan mehnat shartnomasini muddatidan oldin to'xtatish;

- Kombinatni qayta tashkil etish va tugatish to'g'risida qaror qabul qilish, tugatish komissiyasini tayinlash va tugatish balansini tasdiqlash;

- Kombinatning ortiqcha, foydalanilmayotgan, yoxud boshqa maqsadda foydalanilayotgan mol-mulkini olib qo'yish va uni tasarruf etish;

- Kombinatga berilgan mol-mulkdan foydalanishdan olingan sof foydaning bir qismini yoki hammasini olish;

- Kombinat mol-mulki bilan tuzilgan bitimni haqiqiy emas deb e’tirof etish to'g'risida sudga da’vo bilan murojaat qilish;

- Kombinatga etkazilgan zararlarni qoplash to'g'risida Kombinat ijro etuvchi organiga da’vo taqdim etish.

3.4. Kombinatni boshqarish:

- Kuzatuvchi kengash;

- Ijro etuvchi organ tomonidan amalga oshiriladi.

3.5. Kuzatuvchi kengashning tarkibi O'zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori bilan tasdiqlanadi.

3.6. Kuzatuvchi kengashning faoliyati Muassisning qarori bilan tasdiqlanadigan Kombinatning Kuzatuvchi kengashi to'g'risidagi Nizom bilan tartibga solinadi.

3.7. Kuzatuvchi kengashning vakolatlariga quyidagilar tegishlidir:

- qimmatbaho va nodir metallar, uran va fosfor xom ashyosini qazib olish uchun mineral-xom ashyo bazasidan to'liqroq va samarali foydalanish maqsadida Kombinatning strategik vazifalarini va uni istiqbolli rivojlantirish yo'nalishlarini belgilash;

- qimmatbaho va nodir metallarning yangi ochilgan konlarida va ishlab turgan konlarida kavlab olishni o'zlashtirish va kengaytirish maqsadida Kombinatni rivojlantirishning o'rtacha muddatli va uzoq muddatli dasturlari ishlab chiqilishini tashkil etish;

- zamonaviy ilmiy-texnik yutuqlarga muvofiq modernizatsiyalash, texnik va texnologik yangilash, ishlab chiqarishning yangi texnologiyalarini joriy etish dasturlari va loyihalarini ishlab chiqish va ular amalga oshirilishini nazorat qilish;

- keyinchalik Muassisga kiritish uchun qimmatbaho metallar ishlab chiqarish bo'yicha har yillik davlat buyurtmasini ko'rib chiqish va ma’qullash;

- qimmatbaho metallar ishlab chiqarish bo'yicha belgilangan tartibda tasdiqlangan davlat buyurtmasi bajarilishini ta’minlash uchun zarur bo'lgan Kombinat faoliyatining har yillik ishlab chiqarish biznes-rejalarini, investitsiya dasturlarini va boshqa tashkiliy-texnik chora-tadbirlarni tasdiqlash, shuningdek ularning bajarilishi to'g'risidagi hisobotlarni ko'rib chiqish;

- Kombinat moliya-xo'jalik faoliyatining, zaruriyat bo'lganda, mustaqil ekspertlar va auditorlarni jalb etgan holda, shu jumladan tuziladigan kontraktlar, moliyalashtirish sxemalari va shartlarini ekspertizadan o'tkazgan holda, ichki audit xizmati tomonidan yilning har choragida o'rganilishini tashkil etish;

- qo'shma korxonalar tashkil etish bilan bog'liq masalalarni ko'rib chiqish;

- Kombinatning ishlab chiqarish va moliya-xo'jalik faoliyati to'g'risida ijro etuvchi organning hisobotini yilning har choragida eshitish;

- O'zbekiston Respublikasi Prezidentining qarorlari asosida Kombinat bosh direktorini yollash to'g'risida Muassisning nomidan mehnat shartnomasi tuzish va uni bekor qilish;
tashkiliy tuzilmani va Kombinatni boshqarish apparati tuzilmasini ma’qullash;

- ichki audit xizmatini tashkil etish va uning xodimlarini tayinlash;

- ijro etuvchi organ faoliyati tartibini belgilab beradigan hujjatlarni tasdiqlash;

- Miqdori Kombinat aktivlarining 10 foizidan ortiqni tashkil etadigan mol-mulkni sotib olish va o'zgaga berish bilan bog'liq bitimlar tuzilishini ma’qullash.

3.8. Kuzatuvchi kengashning qarori bo'yicha Kuzatuvchi kengash a’zolari Kombinat faoliyatiga tegishli bo'lgan hujjatlar bilan tanishish va Kuzatuvchi kengashga yuklangan majburiyatlarni ijro etish uchun ularni ijro etuvchi organdan talab qilish huquqiga egadir. Olingan hujjatlar Kuzatuvchi kengash va uning a’zolari tomonidan faqat xizmat maqsadlarida foydalaniladi.
Kuzatuvchi kengash vakolatiga tegishli bo'lgan masalalar ijro etuvchi organning hal qilishi uchun berilishi mumkin emas.

3.9. Kombinatning joriy faoliyatiga rahbarlik qilish bosh direktor tomonidan amalga oshiriladi.

3.10. Bosh direktor yakkaboshchilik qiladigan ijro etuvchi organ hisoblanadi.

3.11. Kombinatning bosh direktori Muassis tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.
Oldingi tahrirga qarang.

3.12.Bosh direktor Kuzatuvchi kengash bilan kelishgan holda Kombinat xodimlarining ish haqi miqdorini tasdiqlaydi.
(3.12-band O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011 yil 5 yanvardagi 4-sonli qarori tahririda — O'R QHT, 2011 y., 1-2-son, 6 -modda)

3.13. Bosh direktor Kuzatuvchi kengash bilan kelishgan holda o'z o'rinbosarlarini qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tayinlaydi va ozod qiladi.

4. Kombinat ustav fondining miqdori

4.1. Kombinatning ustav fondi o'zida Kombinat tomonidan ishlab chiqarish-xo'jalik faoliyatini amalga oshirish uchun unga Muassis tomonidan berilgan mablag'lar, mol-mulk va boshqa aktivlar jamini ifodalaydi.

4.2. Kombinat ustav fondining miqdori 2008 yil 26 martdagi holatiga ko'ra 980 381 010,0 ming so'mni tashkil etadi.

5. Kombinatning ustav fondini ko'paytirish va kamaytirish tartibi

5.1. Kombinatning ustav fondini ko'paytirish va kamaytirish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda, Kombinat ustaviga tegishli o'zgartirishlar kiritish yo'li bilan Muassisning qarori bo'yicha amalga oshiriladi.

6. Kombinatning mol-mulkini tasarruf etish

6.1. Tezkor boshqarish huquqi bilan Muassis tomonidan Kombinatga biriktirilgan asosiy fondlar va aylanma mablag'lar Kombinatning mol-mulkini tashkil etadi.

6.2. Kombinatning asosiy fondlari va aylanma mablag'lari bo'linmasdir va ulushlar (ulushlar, paylar) bo'yicha taqsimlanishi mumkin emas.

6.3. Kuzatuvchi kengash Muassis nomidan Kombinatga berilgan davlat mulkining o'z vazifasiga ko'ra foydalanilishi va saqlanishi, shuningdek o'zgaga berilishi ustidan nazorat qiladi.

6.4. Muassis bilan kelishgan holda Kombinatning bosh direktori quyidagi hollarda Kombinatning mol-mulkini tasarruf etishi mumkin:

- asosiy vositalarni realizatsiya qilish, ularni ijaraga berish yoki garovga qo'yish;

- mol-mulkni ulush sifatida boshqa xo'jalik jamiyatining ustav fondiga qo'yish;

- boshqa xo'jalik jamiyatlarining aktsiyalari (ulushlari)ni sotib olish va realizatsiya qilish;

- Kombinat faoliyati maqsadlariga muvofiq bo'lmagan mol-mulkni o'zgacha tasarruf etish.

7. Daromad (foyda)ni taqsimlash va zararlarni qoplash tartibi

7.1. Barcha soliqlar hamda byudjetga va byudjetdan tashqari fondlarga boshqa majburiy to'lovlar to'langandan keyin Kombinatda qoladigan sof foyda Kombinat tasarrufida qoladi va Muassisning yoki, agar Muassis ushbu huquqni Kuzatuvchi kengashga bersa, Kuzatuvchi kengashning qarori bo'yicha foydalaniladi.

7.2. Muassis o'z qarori bilan boshqa yuridik va jismoniy shaxslarga xayriya maqsadlarida va homiylik yordami sifatida yo'naltiriladigan pul mablag'larining cheklangan summasini belgilaydi, ularni tasarruf etish huquqini Kombinatning bosh direktoriga beradi.

7.3. Kombinatning xo'jalik faoliyati natijasida kelib chiqqan zararlarni qoplash ushbu maqsadlarda tashkil etilgan zahira jamg'armasi mablag'lari hisobiga amalga oshirilishi mumkin.

8. Zahira jamg'armasi va boshqa jamg'armalarni tashkil etish tartibi

8.1. Kombinat o'z tasarrufida qoladigan sof foyda hisobiga zahira jamg'armasini, shuningdek miqdori va shakllantirish tartibi Muassis tomonidan tasdiqlanadigan boshqa jamg'armalarni tashkil etishi mumkin.
Asosiy vositalarni qayta baholash summasi va bepul olingan mol-mulk qiymati ham zahira jamg'armasini to'ldirishga yo'naltiriladi.

9. Kombinat bosh direktorining huquqlari, majburiyatlari va javobgarligi

9.1. Kombinatning bosh direktori:

- Kombinat nomidan ishonchnomasiz ish ko'radi, mamlakatimiz va xorijning barcha korxonalari, firmalari va tashkilotlarida uning manfaatlarini ifodalaydi;

- xodimlarni ishga qabul qiladi, ular bilan mehnat shartnomalari tuzadi, ularni o'zgartiradi va to'xtatadi;

- qonun hujjatlarida belgilangan tartibda ishonchnomalar beradi, kadrlarni tayyorlash va o'qitish, ularning malakasini oshirish chora-tadbirlarini ko'radi;

- Kombinatning barcha xodimlari uchun majburiy bo'lgan buyruqlar, farmoyishlar chiqaradi, ko'rsatmalar beradi;

- Kombinatning ichki tartib-qoidasi va xo'jalik faoliyatini tartibga soladigan hujjatlarni tasdiqlaydi;

- Kombinat tomonidan O'zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga rioya qilinishini tashkil etish va nazorat qilishni ta’minlaydi;

- davlat buyurtmasi va tuzilgan to'g'ridan-to'g'ri shartnomalarni bajarishni hisobga olgan holda ishlab chiqilgan ishlab chiqarish dasturlari amalga oshirilishini tashkil etadi;

- asosiy faoliyatni istiqbolli rivojlantirish, ishlab chiqarishni boshqarish tizimini takomillashtirish, ilmiy-texnik taraqqiyot yutuqlarini joriy etishga oid tadbirlarni amalga oshirish chora-tadbirlarni ko'radi;

- yangi texnika va texnologiyalarni ishlab chiqish va qo'llashni tashkil etadi;

- faoliyatning yangi yo'nalishlariga oid takliflarni ishlab chiqadi;

- Kombinat xodimlari mehnatini muhofaza qilish va mehnat sharoitlarini yaxshilash, atrof muhit muhofazasi va tabiiy resurslardan oqilona foydalanish sohasidagi normalar va qoidalarga rioya qilish bo'yicha qonun hujjatlari talablari bajarilishiga yo'naltirilgan tadbirlarni ishlab chiqadi va joriy etadi;

- Kombinatning xo'jalik faoliyatini amalga oshirish uchun zarur bo'lgan boshqa funktsiyalarni amalga oshiradi.

9.2. Bosh direktor o'z huquqlarini amalga oshirishda va majburiyatlarni bajarishda Kombinat manfaatlarini ko'zlab ish ko'radi.

9.3. Bosh direktor byudjetga va byudjetdan tashqari fondlarga to'lov o'z vaqtida to'lanishi, ish haqi to'lanishi, mehnatga doir huquqiy munosabatlardan kelib chiqadigan talablar va ularga tenglashtirilgan to'lovlar qondirilishi, bevosita ishlab chiqarish faoliyati bilan bog'liq ehtiyojlar uchun pul mablag'lari o'tkazilishi, o'zining xatti-harakatlari (harakatsizligi) bilan Kombinatga etkazilgan zarar, shu jumladan korxonaga berilgan davlat mulki yo'qotilgan holat uchun ham qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradi.

10. Hisobotlarni tuzish tartibi

10.1. Kombinat hisobot davri tamom bo'lgandan keyin ro'yxati qonun hujjatlarida belgilangan vakolatli organlarga moliyaviy hisobotni va boshqa hujjatlarni taqdim etadi hamda hujjatlarning saqlanishi va ularning davlat tomonidan saqlash uchun belgilangan tartibda berilishi uchun javob beradi.

10.2. Xo'jalik yurituvchi sub’ekt sifatida Kombinat faoliyatini nazorat qilish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Muassis va boshqa vakolatli organlar tomonidan amalga oshiriladi.

10.3. Bosh direktor yilning har choragida ishlab chiqarish-xo'jalik faoliyati natijalari va Kombinatni rivojlantirishning tasdiqlangan eng muhim dasturlari amalga oshirilishi to'g'risida Kuzatuvchi kengashga hisobot beradi.

11. Kombinatning javobgarligi

11.1. Kombinat o'z majburiyatlari bo'yicha o'ziga tegishli mol-mulk bilan javob beradi. Kombinatning mol-mulki etarli bo'lmagan taqdirda Muassis Kombinat majburiyatlari bo'yicha subsidiar javob beradi.

11.2 Kombinat Muassisning majburiyatlari bo'yicha javob bermaydi.

12. Kombinatning filiallari va vakolatxonalari

12.1. Kombinat Muassis bilan kelishgan holda, qonun hujjatlari talablariga rioya qilgan holda, ham O'zbekiston Respublikasi hududida, ham uning tashqarisida filiallar tashkil etishi va vakolatxonalar ochishi mumkin.

12.2. Kombinatning filiallari va vakolatxonalari Kombinat tomonidan tasdiqlangan Nizom asosida Kombinat nomidan ish ko'radi.

12.3. O'zbekiston Respublikasidan tashqarida joylashgan vakolatxonalar va filiallar Kombinat tomonidan tasdiqlangan Nizom asosida va hududida o'zlari joylashgan mamlakatlarning qonun hujjatlariga muvofiq ish ko'radilar.

12.4.Kombinatning filiali yoki vakolatxonasi rahbari Kuzatuvchi kengash bilan kelishgan holda bosh direktor tomonidan tayinlanadi va u tomonidan berilgan ishonchnoma asosida ish ko'radi. Ishonchnoma ushbu rahbar bilan mehnat shartnomasi to'xtatilgan taqdirda bosh direktor tomonidan bekor qilinishi kerak.

12.5. Kombinat tomonidan tashkil etilayotgan filiallar va vakolatxonalarning majburiyatlari bo'yicha Kombinat javob beradi.

13. Kombinatni tugatish va qayta tashkil etish

13.1. Kombinat qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda Muassisning qarori bo'yicha yoki sudning qarori bo'yicha tugatilishi yoki qayta tashkil etilishi mumkin.

13.2. Kombinatning tugatilishi huquq va majburiyatlar huquqiy vorislik tartibida boshqa shaxslarga o'tmasdan Kombinat faoliyati to'xtatilishiga olib keladi, qayta tashkil etishda huquq va majburiyatlar huquqiy vorisga o'tadi.

Manba:www.lex.uz